بازدید فعالان اقتصادی کنیایی از شرکت تیمن (چای رفاه لاهیجان)

بازدید فعالان اقتصادی کنیایی از شرکت تیمن (چای رفاه لاهیجان)

جمعی از فعالان اقتصادی استان «بومت» کنیا به سرپرستی هیلاری بارچوک استاندار بومت با حضور در استان گیلان از یکی از کارخانه های شرکت تیمن (چای رفاه لاهیجان) و کیک و کلوچه بهفر بازدید کردند.

هیلاری بارچوک استاندار بومت جمهوری کنیا در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در گیلان، به شباهت های گیلان و بومت اشاره و تصریح کرد: بخش عمده اقتصاد بومت به کشاورزی اختصاص دارد و این استان حدود ۶۰ درصد از چای کنیا را تولید می کند.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد تولیدات چای بومت به دیگر نقاط جهان صادر می شود، افزود: این ظرفیت قابل گسترش است و می توان از مزیت‌های رقابتی استفاده کرد و این امر را به دیگر اقلام کشاورزی نیز تعمیم داد.

وی تقویت و توسعه روابط در حوزه‌های اقتصادی خصوصاً چای را از اهداف سفر خود به ایران عنوان کرد و افزود: به دنبال این هستیم که در زمینه فناوری فراوری چای، از ایران بیاموزیم و تمایل داریم از دانش فنی ایرانی‌ها به ویژه گیلانیان در این بخش استفاده کنیم.

وی در خصوص گسترش همکاری ها با محوریت بازاریابی مشترک ابراز علاقمندی و اضافه کرد: تامین انرژی در کنیا بسیار گران است از این‌رو می خواهیم از فناوری و فرصت های ایران در جریان توسعه صنایع این کشور بهره مند شویم و تجارب گیلان در این بخش را به کنیا منتقل کنیم.

بارچوک تقویت و توسعه روابط در حوزه‌های اقتصادی خصوصا چای را از اهداف سفر خود به ایران عنوان و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که در زمینه فراوری چای، از ایران بیاموزیم و تمایل داریم از دانش فنی ایرانی‌ها به ویژه گیلانیان در این بخش استفاده کنیم.

در ادامه این دیدار، هیات کنیایی از خط تولید محصولات مختلف چای رفاه لاهیجان بازدید نمودند و حاج یوسف فلاح ابراهیمی مدیرعامل شرکت تیمن (چای رفاه لاهیجان) و بنیانگذار صنعت چای سبز در ایران ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص محصولات تولیدی شرکت تیمن (چای رفاه لاهیجان) به ظرفیت های قابل توجه تولید چای مرغوب و باکیفیت در استان گیلان اشاره کردند.

در این دیدار، جمعی از مدیران کل استانداری گیلان، فرمانداری لاهیجان و سازمان چای کشور نیز حضور داشتند.

بخشی از تصاویر بازدید فعالان اقتصادی کنیایی از شرکت تیمن