چای سبز چگونه به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند؟

پیوند بین چای سبز و سلامتی در طول قرن های متمادی در فرهنگ های شرقی پذیرفته شده است، در حالی که فرهنگ غربی تنها در چند دهه اخیر از فواید آن آگاه شده است و از مزایای زیاد آن در سلامتی بهره می برد. در ژاپن، چین و هند از چای سبز در تولید داروهای خود برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری های مختلف استفاده می کنند. چای سبز علاوه بر بهبود سیستم ایمنی بدن به کاهش وزن، مراقبت از پوست، بهبود عملکرد مغز و قلب و جلوگیری از سرطان نیز کمک میکند و دارای خواص ضد ویروسی قدرتمندی است که ساختار ویروس را تغییر می دهد و توانایی ویروس در ایجاد عفونت را سرکوب میکند.

پس از آب ، چای پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان است. چای سبز دارای مزایای سلامتی بیشتری نسبت به چای سیاه است که می تواند ناشی از عدم پردازش آن باشد. تفاوت بین چای سبز و سیاه ناشی از فرایند تولید است. چای سیاه تحت تخمیر قرار می گیرد که این عمل رنگ و طعم آن را تغییر می دهد، در حالی که چای سبز بدون فرآوری است بنابراین مواد تشکیل دهنده فعال در آن بدون تغییر باقی می مانند و رنگ آن را حفظ می کنند. برگهای گیاه چای هم به عنوان نوشیدنی و هم برای مصارف دارویی مورد استفاده قرار میگیرد. گیاه چای سرشار از آنتی اکسیدان های ارزشمند است . آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر بیماری محافظت می کنند و با تقویت سیستم ایمنی بدن بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند. آنتی اکسیدان های چای به پلی فنول معروف هستند و به پلی فنولهای موجود در چای سبز کاتچین گفته می شود که فعال ترین و شناخته شده ترین آن EGCG (epigallocatechin gallate) است. چای سبز حاوی بیشترین غلظت (EGCG) در مقایسه با سایر چای ها است. راز توانایی چای سبز در جلوگیری از بیماریها در همین خواص آنتی اکسیدانی آن نهان است. در حالی که بدن آنتی اکسیدان های خود را تولید می کند، باز هم به تنهایی هنگام برخورد با رادیکال های آزاد بسیار مؤثر نیستند. عدم توانایی بدن در مواجهه با رادیکال های آزاد شما را در معرض بیماری های مختلفی از جمله سرطان ، آرتروز ، سکته مغزی ، بیماری های قلبی ، بیماری پارکینسون و بیماری های تنفسی قرار می دهد. به همین دلیل بدن شما به منابع خارجی آنتی اکسیدان نیاز دارد و چای سبز منبع خوبی برای آن است.

از طرفی.EGCG توانایی اتصال به غشای سلولی ویروس آنفولانزا را دارد.و از این طریق توانایی ویروس را در عفونت سلول های دیگر مسدود می کند. همین دلیل باعث می شود چای سبز یک سلاح قدرتمند در برابر آنفولانزا باشد و همچنین می تواند در بهبودی سریع این بیماری نیز موثر باشد. تحقیقات اخیر هم نشان می دهد چای سبز باعث کاهش سرعت انتشار سلول از سلول به ویروس های دیگر می شود. چای سبز با تحریک مستقیم عملکرد سیستم ایمنی بدن و غیرفعال کردن ویروس ها ، محافظت بی نظیری در برابر بیماری ها ارائه می دهد.
بنابراین وقتی به دنبال روشی ساده و طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن میگردید، چای سبز بهترین گزینه است. این برگ سبز قدرتمند سیستم ایمنی بدن را تقویت و بهبود می بخشد.

تحقیقات نشان داده اند که افرادی که به طور معمول چای سبز مصرف می کنند از طول عمر طولانی تر و میزان بیماری پایین تری نسبت به دیگران برخوردارند. فواید چای سبز در مقایسه با عوارض جانبی منفی داروهای شیمیایی، بیشمار است و همین امر این نوشیدنی طبیعی را به یکی از بی ضررترین و طبیعی ترین محصولات تقویت سیستم ایمنی بدن تبدیل کرده. شرکت تیمن (چای رفاه لاهیجان) با تنوع بیش از 30 محصول از محصولات چای سبز اولین تولید کننده چای سبز در ایران است. نوشیدن چای سبز رفاه لاهیجان به طور منظم یک روش ایمن و ارزان برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

  1. بنده بصور مداوم از چای سبز و دمنوش گیاهی برگ زیتون استفاده میکنم
    بسیار لذت بخش است
    ممنون از شما و محصولات خوبتان