راهنمای خرید چای ایرانی

راهنمای خرید چای ایرانی
با توجه به سوالات متعدد کاربران سایت در خصوص نوع و تفاوت و انتخاب چای جهت خرید آنلاین بر آن شدیم تا در برای انتخاب چای مناسب با ذائقه شما مطلب راهنمایی ارائه دهیم.

همانطور که می دانید چای انواع مختلف دارد که هر کدام دارای رنگ و بو و طعم به خود میباشد. بهترین راه انتخاب چای تست آن می باشد ولی این مقاله تا حدودی شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد.

چای سیاه شکسته

یکی از محبوبترین و با کیفیت ترین نوع چای ایرانی چای سیاه شکسته می باشد. شکل ظاهری این چای ریز و بدون پیچ می باشد. دارای طعم مخصوص به خود می باشد و رنگ دهی این چای از چای قلم بیشتر است. زمان دم آوری این چای بین 8 تا 10 دقیقه می باشد. این چای به دلیل نبودن ساقه در آن بعد از دم عطر کمتری دارد.

چای سیاه قلم

چای قلم هم از چای های با کیفیت ایرانی می باشد که به دلیل وجود ساقه ی چای در آن از عطر بیشتری نسبت که چای شکسته برخوردار است. این چای از نظر ظاهر درشت و لول شده می باشد و دارای طعم مخصوص به خود و رنگ ملایم می باشد. زمان دم آوری این چای بین 10 تا 15 دقیقه می باشد. این چای در مقایسه با چای شکسته دارای حالتی درشت تر می باشد.

چای سیاه ممتاز

این چای هم یکی از چای هایی است که برای راهنمای خرید چای ایرانی می توان به آن اشاره نمود. حالت ظاهری این چای متوسط پیچ دار و رنگ بیشتر از قلم است. دارای طعم گس مخصوص به خود است و زمان دم آوری آن 8 تا 10 دقیقه می باشد.

چای سبز قلم

چای سبز قلم نوعی از چای سبز می باشد. ما در سایت چای رفاه لاهیجان در خصوص فواید چای سبز مطالب زیادی را منتشر کرده ایم. در خصوص شکل ظاهری این چای حالت لول شده و درشت و دارای رنگ سبز و طعم مخصوص به خود و زمان دم آوری 3 تا 5 دقیقه دور از حرارت می باشد.

چای زرد قلم

چای زرد یکی از محصولات تولید شده چای رفاه لاهیجان می باشد. وضعیت ظاهری این چای لول شده درشت و پیچ دار است و برای دم آوری به 3 تا 5 دقیقه زمان نیاز است. دارای طعم مخصوص به خود و رنگ زرد است.

چای زرد ممتاز

وضعیت ظاهری این چای متوسط پیچ دار و دارای رنگ زد و طعم مخصوص به خود می باشد و زمان دم آوری آن 3 تا 5 دقیقه است.

چای سفید

چای سفید یکی از منحصر به فرد ترین چای های تولید شده چای رفاه لاهیجان می باشد که از جوانه های تازه چای تولید می شود. دارای رنگ سفید متمایل به سبز می باشد و دارای طعم مخصوص به خود و وضعیت ظاهری درشت لول شده است و برای دم آوری آن نیاز به 3 تا 5 دقیقه زمان نیاز است.

چای قلم اولونگ

چای اولونگ دارای وضعیت ظاهری درشت و لول شده و طعم مخصوص به خود و زمان دم آوری 10 تا 15 دقیقه می باشد. رنگ این چای قرمز با هاله طلایی می باشد و برای هضم غذا مناسب می باشد.

راهنمای انتخاب چای ایرانی