بهترین روش دم کردن انواع چای طبیعی ایرانی لاهیجان

برای دم کردن انواع مختلف چای، مقدار چای و زمان دم آوری متفاوتی نیاز است اما در همه موارد، آب کتری یا سماور باید کاملاً زلال و جوش باشد. همچنین توجه نمایید که به ازای چای خشکی که در قوری ریخته شده، میزان آب باید به‌اندازه یک بندانگشت بالای چای خشک باشد.

در ادامه به روش دم کردن انواع چای می پردازیم:

دم کردن چای سیاه شکسته

چای سیاه شکسته رفاه لاهیجان

برای دم کردن و تهیه هر فنجان چای سیاه شکسته، یک قاشق مرباخوری چای خشک را در قوری که قبلاً با آب جوش تمیز و گرم نموده‌اید بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. اجازه دهید قوری حداقل به مدت 8 دقیقه و به‌منظور داشتن عطروطعم بهتر، به مدت 15 دقیقه روی سماور دم بکشد.

دم کردن چای سیاه قلم

 چای سیاه قلم سنتی رفاه لاهیجان

برای دم کردن و تهیه هر فنجان چای سیاه قلم سنتی، یک قاشق غذاخوری از آن را در قوری که قبلاً با آب جوش تمیز و گرم نموده‌اید بریزید و آب جوش اضافه کنید و بگذارید 15 دقیقه دم بکشد. (توجه نمایید برای چای قلم سنتی، به ازای چای خشکی که در قوری ریخته شده، میزان آب باید به‌اندازه 2 بند انگشت بالای چای خشک باشد)

دم کردن چای اولونگ

چای اولونگ رفاه لاهیجان

برای دم کردن و تهیه هر فنجان چای اولونگ، یک قاشق چای‌خوری از آن را در قوری که قبلاً با آب جوش تمیز و گرم نموده‌اید بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید و بگذارید بین 8 الی 15 دقیقه دم بکشد (به‌منظور عطروطعم بهتر مانند چای سیاه دم نمایید). اولونگ به معنای اژدهای سیاه، یک نوع چای نیمه تخمیری است که می‌توان آن را در تمام مدت شبانه‌روز همراه با صرف غذا یا بعد از غذا میل نمود.

دم کردن چای زرد

چای زرد رفاه لاهیجان

برای دم کردن این نوع چای، پنج گرم چای زرد را داخل یک فنجان بریزید، مقدار دو فنجان آب را بجوشانید. بعد از اینکه آب از جوش افتاد، به مقدار کافی داخل فنجان چای بریزید و بسته به این که می‌خواهید چای زرد شما چقدر غلیظ باشد، بین 3 تا 5 دقیقه صبر کنید و سپس تفاله‌ را از فنجان خارج کنید.

دم کردن چای سبز

چای سبز رفاه لاهیجان

برای دم کردن و تهیه هر فنجان چای سبز، یک قاشق مرباخوری از چای سبز رفاه لاهیجان را در قوری که قبلاً با آب جوش تمیز و گرم نموده‌اید بریزید و آب از جوش افتاده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 3 الی 5 دقیقه دور از حرارت دم بکشد.

دم کردن چای سفید

چای سفید رفاه لاهیجان

برای دم کردن و تهیه هر فنجان چای سفید، یک قاشق مرباخوری از چای سفید رفاه لاهیجان را در قوری که قبلاً با آب جوش تمیز و گرم نموده‌اید بریزید سپس آب از جوش افتاده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دور از حرارت دم بکشد.

دم کردن چای ترش

چای ترش رفاه لاهیجان

برای دم کردن و تهیه هر فنجان چای ترش، یک قاشق چای‌خوری چای ترش در قوری که قبلاً با آب جوش تمیز و گرم نموده‌اید بریزید و آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید 10 دقیقه دم بکشد.