ده راه برای شیرین کردن چای بدون استفاده از شکر سفید

شیرین کردن چای:

ده مورد از شیرین کننده های چای، جایگزین قند و شکر

چای یکی از محبوبترین نوشیدنیهای جهان است که معمولا با شکر شیرین میشود. اما شکر سفید ممکن است برای سلامتی خوب نباشد و همچنین طعم چای را تغییر دهد. برای همین، بسیاری از علاقهمندان به چای به دنبال جایگزینهای دیگری برای شیرین کردن چای خود هستند. در این مطلب، ده راه برای شیرین کردن چای را بدون استفاده از شکر سفید معرفی میکنیم:

 

1- عسل:

عسل یک شیرینکننده طبیعی است که خواص ضدالتهابی و ضدباکتری دارد. عسل با انواع مختلف چای سازگار است و طعم و عطر خوشایندی به آن میدهد.

2- شکر قهوه ای:

شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید کمتر پالایش شده است و حاوی مقدار بیشتری مولاس (شیره نخود) است. شکر قهوه ای طعم تلخ و کاراملی دارد که با چای های تیره و توت فرنگی خوب همخوانی دارد.

3- شیر:

شیر یک راه ساده و رایج برای شیرین کردن چای است. شیر حاوی لاکتوز (شکر شیر) است که چای را کمی شیرین میکند. شیر همچنین باعث ملایمتر شدن طعم تلخ چای میشود. شیر با چای سبز، سیاه و دارچین خوب سازگار است.

4- خشکبار:

خشکبار نظیر خرما، کشمش، آلو، انجیر و زردآلو را میتوان به عنوان شیرینکننده طبیعی برای چای استفاده کرد. خشکبار حاوی قند، فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند و باعث افزایش انرژی و سیری میشوند. خشکبار را میتوان در داخل چای قرار داد یا در کنار آن خورد.

5- نبات:

نبات یک قند سخت است که با عصاره گلاب، نعناع، زعفران، هل و … طعم داده میشود. نبات را میتوان در داخل چای حل کرد و لذت برد. نبات با چای سفید، سبز و سیاه خوب هماهنگ است.

6- شکر نارگیل:

شیرین کردن چای با شکر نارگیل از شیره گلهای درخت نارگیل به دست میآید و حاوی قند، فیبر، پتاسیم و آهن است. شکر نارگیل طعم شبیه به شکر قهوهای دارد و با چایهای میوهای و توت فرنگی خوب سازگار است.

7- شکر خرفه:

شکر خرفه یا استویا یک گیاه است که برگهای آن حاوی ماده شیرینکننده است. شکر خرفه بدون کالری است و برای افراد دیابتی مناسب است. شکر خرفه را میتوان به صورت پودر یا قطره به چای اضافه کرد. شکر خرفه با انواع مختلف چای سازگار است.

8- شیر نارگیل:

شیرین کردن چای با شیر نارگیل از گوشت رنده شده نارگیل و آب به دست میآید و حاوی چربی، پروتئین، قند و ویتامینهای B و C است. شیر نارگیل طعم خنک و شیرین دارد و با چای سبز، سفید و ماسالا خوب همخوانی دارد.

9- آبلیمو:

شیرین کردن چای با آبلیمو یا لیمو ترش یک راه تازه و خوشمزه برای شیرین کردن چای است. آبلیمو حاوی ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند. آبلیمو با چای سبز، سفید، توت فرنگی و نعناع خوب سازگار است.

10- دارچین:

دارچین یک ادویه است که علاوه بر افزودن طعم و عطر به چای، خواص ضدالتهابی، ضدقارچ، ضدباکتری و کاهش دهنده قند خون دارد. دارچین را میتوان به صورت عصا یا پودر به چای اضافه کرد. دارچین با چای سبز، سفید، سیاه و ماسالا خوب همخوانی دارد.

دارچین تیما قوطی 80 گرمی – 93647

بهترین روش دم کردن انواع چای طبیعی ایرانی لاهیجان

دم کردن چای

8نکته در ارتباط با چای سفید که نمی دانستید