چای سبز؛ مانع ابتلا به کرونا

چای سبز؛ مانع ابتلا به کرونا

دانشمندان آمریکایی دریافتند یک نقطه ضعیف در ویروس کرونا وجود دارد که می‌تواند توسط سه ماده غذایی رایج تحت تأثیر قرار گیرد و عفونت را مسدود ‌کند.

چندی پیش محققان دانشگاه کارولینای شمالی یک نقطه ضعف در ویروس کووید ۱۹ را کشف کردند که به طور فعال در مکانیزم ایجاد مولکول‌های ویروس جدید نقش دارد. متخصصان ترکیبات شیمیایی را پیدا کرده اند که مانع از شیوع ویروس کرونا در بدن انسان می‌شود.

با کمک شبیه سازی‌های رایانه‌ای مشخص شد که غذا‌هایی که می‌توانند کووید ۱۹ را سرکوب کنند چای سبز، انگور و شکلات هستند. همچنین، ترکیبات شیمیایی محصولاتی که دارای اثر آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی هستند، امکان ایجاد پیوند‌های جدید اتصال عفونت را نمی‌دهند.

نتایج مطالعه نشان داد که مواد موجود در پودر کاکائو و شکلات تلخ ۵۰ درصد فعالیت آنزیم را کاهش می‌دهد و در چای سبز حدود ۵ ترکیب شیمیایی یافت می‌شود که گسترش ویروس را خنثی می‌کند. این مطالعه در مجله Frontiers in Plant Science منتشر شده است.

شما برای مشاهده محصولات چای سبز شرکت تیمن می توانید از این قسمت استفاده نمایید.

این چای گونه‌ای چای است که از برگ‌ها وجوانه‌های گیاه کاملیا که فرایند پژمردگی و اکسیداسیون چای معمولی را نگذارنده به دست می‌آید. انواع مختلفی از چای سبز وجود دارد که با توجه به تنوع استفاده، شرایط رشد، روش­های باغبانی، فرآوری تولید و زمان برداشت، تفاوت­هایی با هم دارند.

شرکت تیمن (چای رفاه لاهیجان) افتخار دارد که برای نخستین بار در ایران، موفق به تولید چای سبز شده است.