چرا باید دمنوش مصرف کنیم؟ (قسمت دوم)

چرا باید دمنوش مصرف کنیم؟ (قسمت دوم)

در مطلب قبلی از سایت چای رفاه لاهیجان خواندیم که دمنوش­ها نوعی نوشیدنی هستند که در آن‌ها جزئی از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوستِ میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل انحلال در آب است، به‌صورت خشک یا تازه مورداستفاده قرار می‌گیرد و دارای طعم‌ها و عطرهای بسیار متنوع و متفاوتی هستند که می‌توانند جایگزین نوشیدنی‌های پر شکر و مضر یا حتی آب آشامیدنی باشند.

در مطلب قبلی با خواص دمنوش‌های بابونه و گل‌گاوزبان شرکت تیمن (چای رفاه لاهیجان) آشنا شدید. در ادامه این مطلب شما را با خواص دمنوش‌های شنبلیله، نعناع فلفلی و دمنوش لاغری (چای سبز مخلوط) چای رفاه لاهیجان آشنا می­کنیم:

دمنوش شنبلیله

شنبلیله یک گیاه علفی دارای برگ‌های سبز روشن بوده که ارتفاع آن به‌طور متوسط بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر است. شنبلیله بومی ایران بوده و دانه­های آن معطر و تند هستند. خواص دمنوش شنبلیله بدین شرح است: کمک به سلامت دستگاه گوارش، بهبود سوزش معده، درمان آرتروز و نقرس، جلوگیری از لخته شدن خون، کاهش فشار خون و سطح کلسترول، جلوگیری از سکته مغزی و قلبی، کمک به سلامت پوست، تنظیم قند خون، بهبود گردش خون، لاغری و کاهش وزن.

دمنوش شنبلیله چای رفاه لاهیجان تقویت­کننده سیستم ایمنی بدن بوده و برای تسکین دردهای قاعدگی، افزایش میل جنسی و بهبود قدرت باروری در مردان و افزایش شیر مادران مؤثر است.

دمنوش نعناع فلفلی

نعناع فلفلی یک نوع گیاه مستقل از خانواده نعنا بوده که از پیوند نعناع آبی و نعناع زینتی یا تند به وجود آمده و دارای طبع گرم و خشک است. این گیاه دارای برگ‌های سبز تیره و خوشبو است و ۶۰ تا ۹۰ سانتی‌متر رشد می‌کند. نعناع فلفلی که در اصل بومی اروپاست، امروزه در سراسر جهان کشت می‌شود. روغن آن در کنار روغن اسطوخودوس، یکی از پرکاربردترین روغن‌هاست.

خواص درمانی دمنوش نعناع فلفلی چای رفاه لاهیجان عبارت‌اند از:

– تقویت دستگاه گوارش، ضد نفخ و رفع سوءهاضمه

– بهبود عملکرد دستگاه تنفسی و پاک‌سازی مجاری تنفسی

– درمان چاقی و چربی سوز

دمنوش نعناع فلفلی شرکت تیمن ضد نفخ، ضد سرفه، ضد باکتری و ضدعفونی­‌کننده است. همچنین نعناع فلفلی ضد اسپاسم گوارشی، ضد نفخ، ضد سرفه، ضد خارش، ضد درد و مسکن قوی است.

دمنوش لاغری (چای سبز مخلوط)

دمنوش لاغری (چای سبز مخلوط) از دمنوش­های ترکیبی است که از چندین گیاه دارویی برای نتیجه­ گیری بهتر و طعم عالی تهیه شده است. در ترکیبات این دمنوش از گیاهانی چون چای سبز، زیره، کاسیا، چای اولونگ، به‌لیمو، چای سفید و زعفران استفاده شده است.

این دمنوش به سم‌زدایی و چربی سوزی کمک کرده و برای افرادی که تمایل به کم کردن وزن دارند بسیار مؤثر است. دمنوش لاغری چای رفاه لاهیجان در کنار یک رژیم غذایی مناسب و البته فعالیت­های ورزشی، کمک شایانی به چربی سوزی و کم کردن وزن و رسیدن به وزن دلخواه دارد.