چرا باید دمنوش مصرف کنیم؟ (قسمت اول)

چرا باید دمنوش مصرف کنیم؟ (قسمت اول)

آنچه در این مطلب آمده است:

دمنوش ها نوعی نوشیدنی هستند که در آن جزئی از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوستِ میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل انحلال در آب است، به‌صورت خشک یا تازه مورداستفاده قرار می‌گیرد و دارای طعم‌ها و عطرهای بسیار متنوع و متفاوتی هستند که می‌توانند جایگزین نوشیدنی‌های پر شکر و مضر یا حتی آب آشامیدنی باشند.

 بیشتر دمنوش‌ها فاقد کافئین بوده و دارای مواد مغذی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که بسته به ترکیب گیاهی دمنوش مقدار این مواد متفاوت است. دمنوش‌های گیاهی فواید بسیاری برای سلامتی دارند. در حقیقت دمنوشهای گیاهی صدها سال است که به‌عنوان داروهای طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و دردها استفاده می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها چه در گرمای تابستان و چه در خنکای پاییز و زمستان استفاده کرده و لذت ببرید و بسته به نوع دمنوشی که استفاده می‌کنید، از خواص آن تا حد زیادی بهره ببرید.

جالب است بدانید که علم مدرن در برخی از موارد، استفاده‌ از دمنوش‌های گیاهی سنتی را تأیید می‌کند و فواید جدیدی هم برای این دمنوش‌‌ها یافته است. هر داروی گیاهی و هر دمنوش برای خود داروخانه‌ای کوچک است و مصرف هریک به‌طور جدی می‌تواند سلامتی را به انسان‌ها هدیه کند.

شرکت تیمن (چای رفاه لاهیجان) به‌عنوان یکی از شرکت­های پیشرو در تولید انواع چای سیاه، چای سبز، چای سفید و چای زرد بانام‌های تجاری تیما، سوگند و رفاه لاهیجان، تولید انواع دمنوش­های گیاهی را نیز از سالیان گذشته در دستور کار خود داشته است. برخی از دمنوش­های تولیدی شرکت تیمن (چای رفاه لاهیجان) عبارت‌اند از:

  1. بابونه
  2. گل‌گاوزبان
  3. شنبلیله
  4. نعناع فلفلی
  5. لاغری (چای سبز مخلوط)

 در ادامه، شما را با خواص منحصربه‌فرد دمنوش‌های تولیدی چای رفاه لاهیجان آشنا می‌کنیم:

دمنوش بابونه

بابونه گیاهی کوچک و معطر، به ارتفاع تقریباً 30 سانتیمتر است که در تابستان رشد می‌کند. گلبرگ‌های گل بابونه به رنگ سفید بخش میانی زردرنگ آن را احاطه کرده‌اند.

دمنوش بابونه به سبب خواص آرامش‌بخش خود شناخته‌شده است و به درمان بی‌خوابی و داشتن خواب راحت کمک می‌کند. بابونه فقط به‌عنوان دمنوشی خواب‌آور کاربرد ندارد، بلکه این ماده خواص آنتی‌باکتریال و ضدالتهابی داشته و می‌تواند از کبد محافظت کند، در درمان اسهال و زخم معده مؤثر باشد و به بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی (PMS) کمک کند. بابونه باعث بهبود سطح چربی و گلوکز خون و انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. معده را تسکین می­دهد و علائم درد کمر، التهاب، ورم مفاصل، خارش پوست و آفتاب‌سوختگی را بهبود می‌بخشد. ضد تب و لرز، انگل، یبوست، سردرد، سنگ مثانه، بلغم و صفرا است. بخور بابونه، خوردن دمنوش بابونه چای رفاه لاهیجان و یا مالیدن روغن بابونه بر روی پوست می‌تواند برای شادابی، طراوت، افزایش رطوبت و درمان چین‌وچروک‌ها بسیار مؤثر باشد.

دمنوش گل‌گاوزبان

 گل‌گاوزبان گیاهی است خودرو به طول 70 – 40 سانتی‌متر و دارای طبیعت گرم. این دمنوش، آرام‌بخش و نشاط‌آور است، سیستم اعصاب را آرام کرده و برای درمان ناراحتی‌های عصبی به کار می‌رود. گل‌گاوزبان در درمان سرفه‌های مزمن، وقفه‌های تنفسی و آسم‌های خفیف نیز مؤثر است.

دم‌کرده گل‌گاوزبان، دمنوشی برای سرماخوردگی است. تصفیه‌کننده‌ خون، ضداسپاسم، تقویت‌کننده قلب و عروق، نرم‌کننده مجاری تنفسی، خلط‌آور، شیر افزا و مسهل بوده و باعث کاهش تب در بیماری‌هایی چون سرخک، مخملک، آبله و کهیر می‌شود. گل‌گاوزبان حاوی منیزیم است و از سرطان پیشگیری می‌کند. همچنین تقویت‌کننده کلیه و پیشگیری‌کننده از ورم و عفونت است و به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند. مصرف این دمنوش برای زنان باردار و کودکان توصیه نمی‌شود.

    1. با سلام
      با ورود به صفحه اصلی و انتخاب محصولات مورد نظر خود و افزود به سبد خرید میتوانید ثبت سفارش کنید